Titok, mennyiért indított újabb kampányt a kormány

Csak a kampány lezárulása után lehet megtudni, mennyibe került az újabb kormányzati plakátakció. A kabinet január elején kezdte óriásplakátokon és interneten is népszerűsíteni a csokot, a 15 százalékos személyi jövedelemadót és a családi adókedvezmény kibővítését.

Újpesten és Csepelen találkoztunk először az új kormányzati óriásplakátokkal, amiken az új családi otthonteremtési programot, a 15 százalékra csökkent személyi jövedelemadó kulcsot és a bővülő családi adókedvezményeket hirdetik. Mivel korábban sem a kormányinfókon, sem a Miniszterelnöki Kabinetiroda tájékoztatóin nem beszéltek erről az akcióról, kérdéseinkkel a kabinetirodához fordultunk.

Csok hirdetés Budapesten. Fotó: Szabó Gábor – Origo

Nem mondják el

A költségekről a kormány csak a kampány után ad tájékoztatást. A kampány 2016 januárjában indult, központi témája az otthonteremtési program, és a lapok, a tévék és a rádiók mellett az interneten is zajlik. A kormány azért is indította el a mostani akcióját, mert szerintük a lakosság körében népszerű intézkedésekről van szó. Egy nemrégiben készített felmérés szerint az otthonteremtési programot a magyarok négyötöde támogatja – közölte az Origóval a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Milliárdok a bevándorlás ellen

Az utóbbi hónapokban nem ez az első jelentős kormányzati plakátkampány. Mint arról az Origo korábban beszámolt, a kormány több mint egymilliárd forintot adott az illegális bevándorlókat elijeszteni kívánó külföldi tájékoztató kampányt szervező a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak.

Biztosan több millió euró összegű kampány lesz a bevándorlásellenes külföldi tájékoztató kampány

– mondta az Origo kérdésére Lázár János egy augusztusi a Kormányinfón, hozzátéve: ez nem politikai PR-akció.

A bevándorlásellenes kormányzati plakátkampány tavaly nyáron járt a csúcsra. Fotó: Polyák Attila – Origo

2015 júniusában derült ki, hogy csaknem 400 millió forintot különített el a kormány a bevándorlásról szóló nemzeti konzultációhoz kapcsolódó „tájékoztató kampányra”. A tájékoztató kampánynál jóval drágább volt maga a nemzeti konzultáció, amelynek visszaküldhető kérdőíveit mind a nyolcmillió választópolgárnak levélben juttatják el. Az ívek kinyomtatására, postázására, valamint a visszaküldött levelek feldolgozására és értékelésére csaknem egymilliárd forintot költött a kormány.

Rogán szomszédja nyert

A kormány intézkedéseit népszerűsítette az a tavalyi 600 milliós kampány is, amit Rogán Antal szomszédja nyert el. A „Magyar reformok működnek” plakátokra nem írtak ki nyílt pályázatot annak „rendkívüli sürgőssége” miatt. A kormány a kampányról szóló közbeszerzési eljárás során a Csetényi Csabához köthető HG 360 Reklámügynökség Kft.-vel kötött szerződést a médiavásárlásokról, míg a grafikai tervezéssel a Lounge Design Kft.-t bízta meg.

Csetényi Csabát Rogán Antal bizalmasának tartják,

egyben a Fidesz-frakcióvezető Pasa parki alsószomszédja is.

Több száz millióba került „A magyar reformok működnek” kampány is. Forrás: mrm.kormany.hu

Feljelentés is lett kampányból

Legutóbbi a kötelező betelepítési kvóta ellen kampányolt 380 millió forintból a kormány. A tévés és rádiós hirdetések mellett zárt választókerületi fórumokat is tartott a Fidesz.

Január elején nagy nyil­vá­nos­ság előtt el­kö­ve­tett kö­zös­ség el­le­ni uszí­tás gya­nú­ja mi­att fel­je­len­tést tett is­me­ret­len tet­tes el­len az Együtt el­nö­ke. Szigetvári Viktor sze­rint „A kor­mány ne­met mond a kö­te­le­ző be­te­le­pí­té­si kvó­tá­ra” szlo­gen­nel fém­jel­zett kor­mány­za­ti kam­pány ki­me­rí­ti e bűn­cse­lek­mény tény­ál­lá­sát.

Forrás: http://www.origo.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .